sobota, 31 grudnia 2011

Błędy indeksowania .

Niech ten post będzie przestrogą dla wszystkich osób , które nie do końca przemyślały budowę szkieletu swojej strony przed wrzuceniem jej do sieci . Omówię problem na własnym przykładzie . 

Wykonałem sobie stronkę z której można pobrać darmowe tło do tworzenia stron www . Aby ułatwić projektantom wybór , do każdego obrazka wykonałem osobną stronę zawierającą prezentację tła wykonanego z konkretnego obrazka . O tym , że setki takich obrazków oznaczają setki podstron prezentujących wykonane z nich tło pomyślałem zbyt późno , gdy Google już dawno zaindeksowało mi stronkę . Postanowiłem przerobić jej szkielet i pogrupować  owe podstrony w katalogach . W ten oto sposób podstrona o adresie tlowww.pl/czarne_tlo.html zamieniła się w podstronę o adresie tlowww.pl/grafika_1/czarne_tlo.html . Problem polegał na tym , że Google zaindeksowało obydwie podstrony , lecz pierwszej już nie znalazło i zamieściło jej adres w błędach indeksowania .

 Nie popełnij tego błędu . Zanim w ogóle zaczniesz projektować stronę www , zastanów się , co dokładnie chcesz na niej zamieścić i jak ma wyglądać jej szkielet . Jest to bardzo ważne , gdyż oszczędzi Ci nie tylko problemów z indeksowaniem , ale także z przerabianiem istniejącej treści .

1 komentarz:

  1. Niestety dalej zdarzają się przypadki nie pozycjonowania strony po jej stworzeniu... W sumie wystarczy dodać do Addera i po problemie, ale nie każdy o tym wie... Szkoda tak zaniedbywać stronę zaraz po jej stworzeniu... www.seoadder.info - powodzenia!

    OdpowiedzUsuń